فرش قیطران دارنده استاندارد جهانی سلامت محصول
فرش قیطران به عنوان اولین شرکت ایرانی در صنعت فرش موفق به دریافت استاندارد جهانی OEKO-TEX100 در صنعت فرش جهان گردید.

   فرش قیطران دارنده استاندارد جهانی سلامت محصول

فرش قیطران به عنوان اولین شرکت ایرانی در صنعت فرش موفق به دریافت استاندارد جهانی OEKO-TEX100 در صنعت فرش جهان گردید. این استاندارد که توسط دو موسسه و لابراتوار آلمانی و فرانسوی تدوین شده و شرکتها بوسیله این استاندارد ارزیابی می شوند، بیانگر سالم بودن الیاف استفاده شده در فرش مورد نظر و بی ضرر بودن محصول برای پوست است.

گواهینامه اکوتکس (Oeko-Tex) چیست؟

استاندارد اکوتکس یک گواهی نامه جهانی برای کالاهای نساجی و پوشاک است که به طور خاص موادی که برای سلامت بدن انسان خطرناک است را هدف قرار می دهد و شامل تست ها و آزمایشات ویژه ای در بخش مواد  اولیه، خطوط تولید، پروسه های تولید میانی و تولید کالای نهایی است. مواد خطرناک و مضر برای بدن در این استانداردها به ۴ بخش کلی تقسیم می شوند:

۱- موادی که طبق قوانین جهانی استفاده از آنها ممنوع است مانند رنگ های نساجی Carcinosenic

۲- موادی که طبق آئین نامه های بین المللی مصرف آنها مضر است مانند فرم آلدئیدها، نرم کننده ها، فلزات سنگین، پنتا کلرو فنل و …

۳- موادی که در حال حاضر و طبق تحقیقات انستیتو های بین المللی آسیب رسان هستند اما هنوز توسط سازمان های بین المللی به طور رسمی منع نشده اند. مانند حشره کش ها، مواد رنگزایی که باعث حساسیت و آلرژی می شوند و…

۴- پارامترهایی مانند ثبات رنگی و میزان قلیایی بودن کالا، سازگاری با پوست و… که به منظور ایجاد اطمینان بیشتر خریداران اندازه گیری می شود.

استاندارد  Oeko-Tex در چهار کلاس مختلف ارائه می شود و کالاهای نساجی ارجاع شده به این موسسه در تمام این زمینه ها استانداردهای لازم را اخذ می کنند. شرکت هایی که این استاندارد را اخذ می کنند نشان استاندارد Oeko-Tex را دریافت می کنند.


تاریخ ثبت : 1396/02/24
ثبت دیدگاه راجع به این مطلب      
  نام و نام خانوادگی :*
آدرس ایمیل یا شماره تماس :*
  دیدگاه :