قطب تولید فرش، در قلب شمال اصفهان
به گزارش ایمنا، به طور متوسط سالانه یک میلیارد و 200 میلیون دلار حجم تجارت جهانی فرش دستباف است که ایران سهم 30 درصدی از این بازار را در اختیار دارد.
به گزارش ایمنا، به طور متوسط سالانه یک میلیارد و 200 میلیون دلار حجم تجارت جهانی فرش دستباف است که ایران سهم 30 درصدی از این بازار را در اختیار دارد.
حسین حاجی زاده در خصوص صادرات فرش گفت: عمده صادرات فرش به کشورهای افغانستان و عراق بوده که در مجموع یک سال گذشته حدود 100 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است.
وی با اشاره به تولید 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی در یک سال گذشته در شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: این شهرستان با تولید حدود 50 درصد فرش ماشینی کشور رتبه نخست تولید فرش کشور را داراست.
وی با اشاره به فعالیت 600 کارخانه فرش ماشینی با مجوز بهره برداری در این شهرستان تصریح کرد: کم ترین تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور متعلق به آران و بیدگل است که این آمار حدود یک ونیم درصد است.
حاجی زاده با تاکید بر این که صنعت فرش ماشینی به عنوان یکی از مهم ترین صنعت های تاثیرگذار شهرستان آران و بیدگل رشد قابل توجهی داشته است افزود: در حال حاضر منطقه کاشان و آران و بیدگل با بیش از یک هزار واحد تولید کننده فرش ماشینی و تولید 70 درصد فرش ماشینی کشور به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل شده است.
وی با بیان این که تک محصولی بودن می تواند در آینده مشکلاتی برای صنعت شهرستان بوجود آورد خاطرنشان کرد: پیگیری هایی برای خروج از تک محصولی بودن صنعت شهرستان در جریان است که از آن جمله می توان به ایجاد واحدهای تولیدی ظرف های یکبار مصرف، لوازم و قطعه های پلاستیکی خودرو و لامپ های کم مصرف اشاره کرد.
تاریخ ثبت : 1396/05/08
ثبت دیدگاه راجع به این مطلب      
  نام و نام خانوادگی :*
آدرس ایمیل یا شماره تماس :*
  دیدگاه :